Kokemuksellisen oppimisen puolesta

Kokemuksellisen oppimisen puolesta

Yksi Breikkerin sisältötyöryhmäläisistä on Anniina Perttunen, joka toimii luokanopettajana. Anniina on ollut jo pitkään myös seuratoiminnassa tanssinopettajana sekä nuorten liikunnan kouluttajana Suomen Voimisteluliitolla.

Anniina kokee, että opettajana hänen tehtävänsä on olla turvallinen aikuinen, joka tarjoaa lapselle myönteisen ja kannustavan ilmapiirin kehittää omia taitoja ja kasvaa ihmisenä. Breikkeri on oiva apuväline opettajalle siihen, ja siksikin Anniina koki sen tekemisen innostavaksi.

– Breikkerin teko on ollut mukava ja avartava oppimismatka siihen, kuinka monia ulottuvuuksia oppimismateriaalin tekemiseen liittyykään. Itselleni opettajuudessa keskeistä on toiminnallisuus, kokemuksellisuus ja monipuolisuus. Myös liikunta, taide ja luovuus näkyvät minulle tärkeinä asioina myös opetuksessani, Anniina kertoo.

Tällä hetkellä Anniina elää vauva-arkea, mutta ennen äitiyslomalle jäämistään hän opetti alakoulun ylimpiä luokkia. Hän kokeekin, että Breikkerin kasvatuksellinen sisältö on yhtä ajankohtaista kaikenikäisille oppilaille.

– Tunne- ja vuorovaikutustaidot ovat asioita, joita täytyy harjoittaa läpi peruskoulun. Breikkerin tehtävien merkitys syvenee vanhempien lasten kanssa ja jälkipureskelu on erilaista. Tässä on Breikkerin hienous: se on parhaimmillaan silloin, kun opettaja käyttää ohjelmaa ja ryhmänsä tuntemusta fiksusti ja vie harjoituksia itse pidemmälle.

Anniina peräänkuuluttaakin ennakkoluulottomuutta ja mahdollisuuden antamista innostumiselle, jolloin Breikkeri todella voi helpottaa opettajan arkea.

– Kun Breikkerin sisällöt ja maailma kohtaa open oman ammattitaidon, avautuu mahtava mahdollisuus rikastuttaa kouluarkea ja tuoda laaja-alaiset oppimiskokonaisuudet kiinteäksi osaksi opetusta.

Tutustu Breikkeriin tarkemmin täällä.